Dacian Ciolos a fost numit prim-ministru in urma unei miscari populare de revolta fata de coruptia generalizata din Romania. In fata acestui val de greata populara politicienii s-au repliat, intr-o miscare inteligenta de a-si conserva pozitiile pe termen lung. Acest vid de putere nou creat a permis impunerea unei altfel de guvernari, solutie pe care presedintele Iohannis a impus-o foarte rapid. Este de asemenea evident ca aceasta miscare nu s-a realizat exclusiv la cererea protestatarilor ci este pana la urma o schimbare gandita, in spatele careia exista o suma de interese.

Dar chiar si asa, aceasta numire nu are precedent dupa 1989 si dechide in politica si societatea romaneasca noi posibilitati, pana acum neexplorate. Chiar daca Dacian Ciolos si echipa sa vor fi votati de Parlament, impresia generala este ca acest guvern este un guvern interimar, a carui treaba va fi sa pregateasca reintrarea in circuitul democratic in noiembrie 2016, data urmatoarelor alegeri parlamentare. Acest lucru a fost facut clar de Klaus Iohannis care a subliniat ca treaba acestui guvern se incheie la alegerile din 2016. Dacian Ciolos va functiona deci ca un safety car pe circuitul national, pana cand principalii actori vor fi pusi in pozitia de a reincepe o cursa care se vrea mai curata si mai transparenta.

Timpul nu e de partea sa, insa Dacian Ciolos poate face cativa pasi decisivi in directia potrivita, care sa nu mai poata fi intorsi de o eventuala alta guvernare.

  1. Impunerea reformei reale a sistemului de invatamant si a celui educational, care sa cuprinda un plan de buget realistic pentru suportarea cheltuielilor care vor trebui sa sustina aceste doua domenii cheie. Bani pot fi obtinuti din diverse surse iar Guvernul de tehnocrati poate sa lucreze la solutii alternative care sa asigure aceasta finantare. Bottom line: fara o reforma reala a educatiei  si sistemului de sanatate, nu poate exista un viitor real pentru aceasta tara in care sa merite sa cresti generatiile viitoare
  2. Destructurarea sistemului de sinecuri din posturile-cheie ale administratiei de stat si pregatirea acestor posturi pentru a fi ocupate intr-un mod transparent de oameni calificati, pregatiti si motivati.
  3. Eficientizarea mediului de afaceri romanesc prin reducerea birocatiei, transparenta totala a institutiilor de stat si asigurarea unui mediu propice pentru tinerii intreprinzatori
  4. Combaterea reala a coruptiei la nivel national, prin crearea de unitati locale de identificare si raportare a tutoror actelor de micro-coruptie. Inasprirea pedepselor pentru acte dovedite de coruptie si eliminarea barierelor legale in asigurarea unui proces transparent si rapid
  5. Auditarea tuturor institutiilor si companiilor de stat de catre auditori independenti si restructurarea rapida a entitatilor unde se vor descoperi o proasta gestiune a banului public
  6. Crearea unui cadru legislativ care sa sustina romanii fortati sa plece in strainatate, pe cei cu studii superioare in alte tari si pe cei cu abilitati superioare dar care nu sunt motivati sa lucreze in Romania. Infiintarea unui Oficiu pentru Talente care sa trieze si sa puna in valoare astfel de candidati
  7. Atentie speciala acordata gestiunii marilor conturi ale tarii, bugetului de stat, contului curent si balantei de plati prin identificarea si exploatarea tuturor surselor de venituri la bugetul de stat si reanalizarea prioritatilor nationale privind programele de investitii publice care sa se bazeze pe proiecte reale, care sa raspunda unor nevoi reale ale populatiei si nu intereselor de moment.

daca va place dati de veste:
0